Departament de la Presidència > INEFC > Observatori Català de l'Esport
Organitzacions i espais
Agrupa tot allò que les persones necessiten per fer esport: un marc organitzatiu i espais (instal·lacions esportives i espais naturals o urbans) Es contemplen les organitzacions associatives, les públiques i les comercials. A causa de les seves característiques específiques, també hi ha uns apartats especials dedicats a grans esdeveniments i esport en edat escolar.
Inici > L'Observatori
Documents de referència
- Organitzacions comercials
- Alberto, C., Hernando, V & Fernández, J.A. (1996). Gestión y dirección de empresas deportivas. Teoría y práctica. Madrid: Gymnos.
- Campos, C. (2004). Dirección y marketing de servicios deportivos. Barcelona: Gestió i promoció editorial.
- Clayton, R. D & Thomas, D.G. (1989). Professional Aquatic Management. Champaign: Human Kinetics books.
- Dorado, A & Gallardo, L. (2005). La gestión del deporte a través de la calidad. Barcelona: INDE.
- Garcia Ferrando, M. (2002) La organización social del deporte. Garcia Ferrando, M., Puig, N & Lagardera, F. (Comp.) Sociología del deporte (2ª Ed.). Madrid: Alianza editorial.
- Heinemann, K., (1998): Arreglos institucionales: Estado - club - oferta comercial. K. Heinemann. Introducción a la Economía del deporte. Barcelona: Paidotribo.
- KPGM Consulting. (2002). Kirolari loturiko jarduerek Euskadiko ekonomian duten eragma neurtzeko azterlana. Euskadi: Kirola.
- Leeds, M & Von Allmen, P. (2005). The Economics of Sports (2ª ed.). Boston: M Addison-Wesley.
- Luna, R., Mundina, J. & Gomez, A. (1998). La satisfacción del consumidor en un centro deportivo. A Deporte y calidad de vida (pàg. 299-308). Madrid: Esteban Sanz.
- Martín, O. (1996). Manual práctico de organización deportiva. Madrid: Gymnos.
- Meyer, B & Ahlert, G. (2000). Die ökonomischen Perspektiven des Sports: Eine empirische Analyse für die Bundesrepublik Deutschland. Verlag Hofmann: Schorndorf.
- Mintzberg, H. (1999). La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Editorial Ariel.
- Otero, J.M. (Dir.) (2000). Estudio socioeconómico del deporte en Andalucía 1998-1999. Junta de Andalucía, Consejería de Turismo y Deporte.
- Pedrosa, R. (Dir.) (2000). El impacto económico del deporte en Castilla y León. Junta de Castilla y León, Consejería de Educación y Cultura.
- Rapún, M. (dir.) (2003). Impacto del deporte en la economía Navarra. Pamplona: Gobierno de Navarra.
- Rodríguez, P., Késenne, S & García, J. (Eds.). (2006). Sports Economics after Fifty Years: Essays in Honour of Simon Rottenberg. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo.
- Sanchez, P. (2004). Hacia una gestión de la calidad de los centros deportivos. Madrid: Gymnos.
- Slack, T. (2000). Les organitzacions esportives i el nou mil.leni: canvis i reptes, Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya, Barcelona, lliçó inaugural del curs acadèmic 2000-2001.
- Slack, T., Parent, M. (2006). Understanding Sport Organizations. The Application of Organization Theory, Champaign Il., Human Kinetics.
- Teruelo, B. (1996). Dues eines per a la millora de la gestió de les entitats esportives municipals: La planificació estratègica i la gestió de la qualitat dels serveis. In Apunts d'Educació Física i Esports, 46, 103-112.